Kort: Ziggo, BBC, Fame en Instagram

  • Ziggo en KPN zijn de grootste aanbieders van digitale televisie in Nederland. Het nieuwe Ziggo is de grootste aanbieder van televisie in ons land, met een marktaandeel van bijna 54 procent voor analoog en digitaal en 49 procent voor alleen digitale tv. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van Telecompaper Lees verder
  • De BBC-zenders BBC Three en BBC Four verdwijnen vanaf 1 juli bij  de Belgische kabelaarTelenet. Dat heeft Telenet aangekondigd. BBC Three en BBC Four zijn beschikbaar in het Play More-aanbod. Ook de BBC-kinderzenders die overdag te zien zijn op beide zenders, CBBC en Cbeebies, verdwijnen gelijktijdig uit het zenderaanbod. Recent voegde Telenet de nieuwe dramazender BBC First toe aan het Play More-aanbod. (via)
  • De Britse acteur Richard Johnson is op 87-jarige leeftijd overleden. Dat heeft de Britse openbare omroep BBC bericht op vraag van zijn familie. Johnson is na een korte ziekte gestorven in een ziekenhuis in Londen. Lees verder
  • Je staat al poedel­naakt op televisie, gaan ze ook nog eens je Brabantse tongval ondertite­len. Het overkwam Eindhovenaar Ben onlangs, tijdens zijn optreden in Adam zoekt Eva. Lees verder
  • De media-exploitant van de NPO, de STER, profiteert minder van de digitale mediagroei dan andere media. Dat heeft vooral technische oorzaken. Lees verder
  • De laatste uurtjes van de radiozender van OPEN Rotterdam slaan deze week. Na zondag gaat de zender uit de lucht. Vorige week maakte oprichter André Freyssen bekend dat hij het recht om uit te zenden via frequentie 93.9 FM opgeeft. Hij wil alleen nog reportages maken die digitaal en via televisie te horen en te zien zijn Lees verder
  • Ruim een miljoen mensen zagen zondag aan het begin van de avond de Zwitserse tennisser Stan Wawrinka de finale van de Open Franse tenniskampioenschappen op Roland Garros winnen. Dat blijkt uit de maandagochtend gepubliceerde kijkcijfers. Lees verder
  • De eigenaren van FAME Plaza hebben vandaag het faillissement aangevraagd. Vrijdag sloot de winkel al plotseling de deuren. Lees verder
  • De NOS-proef met superkorte nieuwsfilmpjes op Instagram krijgt een vervolg. NOS Kort mikt met de nieuwsvideo’s op de doelgroep van 12 tot 19 jaar. Het begon zeven maanden geleden als experiment en heeft al 12.000 volgers, terwijl er nauwelijks iets aan promotie is gedaan. De groei is vermoedelijk afkomstig van mensen die elkaar tippen via tags onder de nieuwsvideo’s. Lees verder