De Open Studio Dagen in mediastad Hilversum hebben afgelopen weekend ruim 18.000 belangstellenden getrokken. Dit zijn 6000 bezoekers meer dan vorig jaar.
Meer bezoekers
Zowel op zaterdag als zondag hadden diverse omroepen, radio- en televisiezenders hun studio geopend. Jong en oud kon dit weekeinde zien hoe radio- en televisieprogramma’s worden gemaakt, decorstukken bewonderen, BN’ers spotten, een interactieve tv-show meemaken en optredens bijwonen. Vorig jaar bezochten zo’n 12.000 mensen dit evenement in Hilversum, dit jaar waren dit er 18.000
Tevreden
Voorzitter van de Stichting Open Studio Dagen, Herman Dummer, is zeer tevreden over de opkomst. ‘Het mediaspektakel heeft ruim vijftig procent meer bezoekers getrokken dan vorig jaar.’ De Hilversumse mediawethouder, Wimar Jaeger, is blij dat het event dit jaar in de hele Mediastad plaatsvond; zowel op het Mediapark als in de stad. ‘Op deze manier heeft Hilversum zich nog beter kunnen presenteren als dé mediastad van Nederland.’, aldus de wethouder tegenover de website Dichtbij.nl.
Media Park en meer
De Open Studio Dagen vonden zowel plaats op het Media Park als in de stad Hilversum. Zo was het mogelijk om het gebouw van de KRO-NCRV te bezoeken. Ook was het Mediacentrum Gooi en Vechtstreek afgelopen zaterdag te bezoeken. Hoogtepunt was letterlijk en figuurlijk een bezoek aan de zendmast in Hilversum middels de Heppie View Tour.
Het evenement staat voor volgend jaar september weer op het programma.