Videodienst Netflix heeft vandaag aangekondigd dat er definitief een vervolg komt op het eerste seizoen van de docu-serie ‘Making a Murderer’. Eerder al lieten de makers van de serie doorschemeren dat er een tweede seizoen aan zat te komen. Vandaag heeft de televisiedienst het nieuws zelf bekend gemaakt. De makers zijn al gestart met het maken van het tweede seizoen. Wanneer het nieuwe seizoen bij Netflix te zien zal zijn is nog niet bekend gemaakt.
“Verhaal is nog niet verteld”
“Het verhaal is wat ons betreft nog niet verteld”, zeiden de producenten Laura Ricciardi en Moira Demos eerder al in de media. De tiendelige documentaire “Making a murderer” is een van de meest bekeken programma’s bij de videodienst. De controversiële serie vertelt het verhaal van Steven Avery. De serie is inmiddels genomineerd voor zes Emmy Awards.
Levenslang
Steven Avery zat eerder achttien jaar onschuldig in de gevangenis voor verkrachting. Twee jaar na zijn vrijlating werd hij opgepakt voor de moord op fotografe Teresa Halbach. Steven kreeg levenslang en ook zijn neefje Brendan Dassey kreeg een levenslange gevangenisstraf. Beide veroordelingen maakte veel los bij de kijkers van de serie Making a Murderer. Velen geloven in zijn onschuld en een half miljoen mensen ondertekenden zelfs een petitie om hem vrij te laten. Avery is hierdoor uitgegroeid tot een van de beroemdste gevangenen ter wereld. In “Making a murderer” tonen de makers aan dat er fouten en slordigheden in het proces tegen Avery zijn geslopen.
Nieuwe afleveringen
De nieuwe afleveringen tonen volgens Netflix exclusief de juridische strijd die Avery’s nieuwe advocaat Kathleen Zellner en Dassey’s juridisch team – onder leiding van Laura Nirider en Steve Drizin – voeren. Tegelijkertijd schetst men een intiem portret van de familie en iedereen die nauw betrokken is bij één van de meest spraakmakende rechtszaken van de afgelopen jaren.
Tegenvallende cijfers
De aankondiging van het nieuwe seizoen van de docu-serie komt een dag nadat Netflix tegenvallende resultaten moest publiceren over het nieuwe aantal abonnees. Afgelopen kwartaal kreeg de videodienst er 1,7 miljoen leden bij. Dat is minder dan de verwachtte 2,5 miljoen en de laagste groei in vijf jaar tijd.”We groeien, maar niet zo snel als dat we zouden willen of deden”, aldus het bedrijf in een verklaring aan haar aandeelhouders. Netflix wijt de tegenvallende groei vooral aan het verlies van bestaande abonnees. Dat heeft te maken met de stijgende abonnementsprijzen: Netflix-gebruikers moeten 1 a 2 euro per maand meer betalen.