Nieuwe vormgeving voor muziekzender TV Oranje

Muziekzender TV Oranje heeft een nieuwe vormgeving doorgevoerd. In de nieuwe vormgeving staan Hollandse kenmerken centraal, aldus een persbericht van de digitale televisiezender. De ‘zender met muziek van eigen bodem’ heeft zich voor de nieuwe grafische omlijsting laten inspireren door typisch Hollandse kenmerken als trapgevels en windmolens. Zo zijn de titelbalken bij de muziekclips voortaan uitgevoerd in Delfts blauw.

Social media

Nieuw is de live integratie van social media in de uitzendingen. De televisiezender toont nu bij de clips de Facebook profielfoto van de artiest, plus de meest recente Facebook post (van de afgelopen twee dagen). “Op deze manier wil TV Oranje nog meer een schakel vormen tussen de Nederlandse artiesten en hun fans. Met name voor opkomende artiesten en jong talent biedt de koppeling met Facebook nieuwe mogelijkheden.”, aldus het persbericht.

Verzoekparade

Ook de TV Oranje Verzoekparade is in een nieuw jasje gestoken. De samenstelling van de keuzelijst blijft ongewijzigd: dagelijks kunnen liefhebbers van Nederlandse muziek via de website van de muziekzender een stem uitbrengen op hun favoriete clip. De clips met de meeste stemmen zijn elke avond te zien van 18.00 tot 19.00 uur. Alle stemmen voor de Verzoekparade tellen mee voor de eindejaarslijst TV Oranje Top 1000, die eind december wordt uitgezonden.

TV Oranje

TV Oranje vertoont 24 uur per dag videoclips en programma’s met Nederlandse en Vlaamse artiesten. Iedere artiest kan zijn of haar clip insturen. Verder biedt de zender onder meer een dagelijkse Verzoekparade, wekelijkse specials rond een Nederlandse artiest, de hitlijst Oranje Top 30 en dagelijks shownieuws. De zender maakt samen met SchlagerTV en NashvilleTV onderdeel uit van het muziekpakket van Muziekkiosk.

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.