Nieuwswebsite VRT gaat begin 2017 verder als vrtnieuws.be

De nieuwswebsite van de Vlaamse openbare omroep VRT krijgt een nieuwe naam. Deredactie.be gaat begin 2017 verder als vrtnieuws.be. Daarnaast heeft de Vlaamse openbare omroep aangekondigd dat er nog meer wordt ingezet op het online aanbod. Ook komt er een nieuw logo voor de Vlaamse omroep.

vrtnieuws.be

De keus voor de naam vrtnieuws.be is volgens de grote baas van de VRT, Paul Lembrechts een logische “De VRT als merknaam heeft veel meer weerklank in het hoofd van de gebruiker dan deredactie.be. De bedoeling is om het merk VRT opnieuw meer prominentie te geven als koepelmerk en kwaliteitsgegeven. Mijn ambitie voor de VRT is dat de VRT een heel sterk merk blijft en zich nog verder ontwikkelt. Zorgen dat we sterk blijven, ons publiek blijven bedienen, onze marktaandelen blijven behouden en vooral zorgen dat we een modern mediabedrijf worden, klaar voor 2020 en daarna.”

vrtnu

In januari wordt “vrtnu” gelanceerd, een digitale videospeler waarmee de Vlaming om het even waar en wanneer zijn favoriete programma’s kan bekijken. Via de online videospeler kunnen kijkers in België gratis videocontent en programma’s van Eén, Canvas en Ketnet, maar ook videocontent van de radioprogramma’s kan herbekijken hoe, waar en wanneer hij of zij dat wil. De app van “vrtnu” volgt in april. “Vrtnu” zal niet het hele VRT-archief ontsluiten, maar bij bepaalde gebeurtenissen zoals bv. het overlijden van een prominente persoon zullen wel programma’s uit het verleden beschikbaar gemaakt worden.

Toekomstvisie

“Vroeger was het eenvoudig: je had radio en tv. Nu zijn er veel meer mogelijkheden”, stelt Lembrechts . “Dat mag ons niet afschrikken, wel integendeel. VRT heeft eerder al de Vlaming voor zich gewonnen met onze sterke merken: Eén, Studio Brussel, Het Journaal, noem maar op. … Dat kunnen we nu opnieuw doen door met een sterk digitaal aanbod in te spelen op de veranderde noden van de Vlaming.” Digitaal wordt geen doel op zich, zegt Lembrechts. “Maar als de Vlaming meer digitaal wil consumeren, dan moeten we maken dat we mee zijn.”

Tweets:

Laat een bericht achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.