NPO 3FM’s Serious Request neemt afscheid van Glazen Huis

NPO 3FM komt dit jaar rond de Kerstperiode niet met een actie met een Glazen Huis. De radiozender presenteerde vandaag een nieuwe opzet van de actie Serious Request: De Lifeline.

Nieuwe actie

In de week voor kerst trekken teams met 3FM dj’s vanaf drie verschillende locaties een week lang te voet van actie naar actie. Ze gaan 24 uur per dag op een barre tocht door heel Nederland om op kerstavond hopelijk aan te komen bij TivoliVredenburg in Utrecht: de stad waar 3FM Serious Request in 2004 begon. Dit alles met als doel geld in te zamelen voor het Rode Kruis, waarbij het publiek een ‘eigen doel kan kiezen’: levens redden in Nederland, bescherming tegen natuurgeweld en noodhulp bij oorlogen en conflicten.

De Lifeline

3FM Serious Request: De Lifeline wordt gemaakt voor en door het publiek: zij organiseren acties waar de dj-teams tijdens hun tocht voorbij trekken. Anders dan bij voorgaande edities komt 3FM Serious Request naar de actievoerders toe. Of dit nu een gamemarathon in de kantine van de plaatselijke voetbalvereniging of een rooftopparty op je eigen dakterras midden in de winter is: alles dat geld oplevert voor het Rode Kruis is geoorloofd.

Opdrachten

TivoliVredenburg dient als HQ. Vanuit Utrecht krijgen de dj’s in het land opdrachten die ze onderweg moeten uitvoeren, maar we maken er ook radio. Bij 3FM Serious Request hoort natuurlijk ook het aanvragen van platen voor geld. Daarnaast organiseer 3FM in TivoliVredenburg een festival waar je terecht kunt voor optredens, workshops, lezingen, talks, games, karaoke en nog veel meer. Behalve het aanvragen van platen en het bezoeken van de festivalactiviteiten, kun je uiteraard ook dit jaar geld doneren. Alle opbrengsten gaan naar het Rode Kruis.

“Andere generatie”

Sharid Alles, zendermanager 3FM: “3FM Serious Request is al 14 jaar lang een sterk evenement dat fantastische doelen heeft bereikt en voor onvergetelijke momenten heeft gezorgd. Deze editie wordt voor en door een andere 3FM-generatie gemaakt: deze keer gaan de dj’s het hele land in en is er niet één centrale actieplek. Ook kun je nu zelf bepalen wat jij belangrijk vindt en voor één of meerdere doelen gaan. De intentie en het doel van de actie blijven overeind en met deze vorm kunnen we het Nederlands publiek meer dan ooit bij 3FM Serious Request betrekken en activeren.”

Sociale media: