Onderzoek: CNN blijft belangrijkste internationale nieuwszender

Opnieuw komt CNN als belangrijkste internationale nieuwszender uit de bus in het jaarlijkse onderzoek van Ipsos (Ipsos Affluent Survey Europe). Dit bericht CNN in een persbericht.

Groot bereik

Het onafhankelijke Ipsos onderzoek toont aan dat de Amerikaanse nieuwszender maandelijks 35% of Europa’s welgestelde bevolking bereikt via TV of digitale platforms – de belangrijkste maatstaf voor pan regionale adverteerders. Dit betekent 21% bereik meer dan Sky News, 26% meer dan BBC en 50% meer dan Euronews. Alle andere internationale nieuwszenders staan op nog grotere afstand.

Cross-platform

CNN is ook het hoogst genoteerd in het maandelijkse cross-platformbereik onder segmenten als C-Suites (senior executives, 50% bereik in Europa), consumenten van luxe producten (50% bereik), decision makers in het bedrijfsleven (48% bereik), personen met hoge inkomens (54% bereik) en frequente zakenreizigers (63%).

Amerikaanse verkiezingen

“CNN heeft de afgelopen 35 jaar grenzen doorbroken, geïnnoveerd en belangrijke nieuwsverhalen gebracht,” aldus Rani Raad, President International Commercial. “Deze onafhankelijke studie is het bewijs van de kracht van onze brand op televisie en digitaal; nog steeds zijn wij dé internationale nieuwszender voor Europa’s welgestelden. Deze resultaten sluiten aan op de indrukwekkende TV en digitale resultaten voor CNN in de VS, de multi-platform groei in Azië en eerder onafhankelijk onderzoek dat aantoonde dat CNN ook nummer 1 is voor internationaal publiek in alle regio’s met interesse voor het volgen van de Amerikaanse verkiezingen.”

Eén reactie

  1. Hoe is het mogelijk om iemand ( Trump))
    Met zo weinig menselijke normen en een mentaliteit die zo laag staat, president van de US te laten worden

Laat een bericht achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.