Politiek jongerenprogramma VodafoneZiggo heet ‘De Tweede Kelder’

Het televisieprogramma dat dertig jongeren gaan maken voor telecombedrijf VodafoneZiggo krijgt de naam ‘De Tweede Kelder’. Het programma wordt aanstaande dinsdag, 31 januari, officieel voorgesteld aan het grote publiek. Vanaf 1 februari zijn de uitzendingen van het politieke jongeren programma dat gericht is op de komende verkiezingen te zien via het digitale televisiepakket van Ziggo op kanaal 13.

Studenten

De afgelopen weken hebben 30 studenten van de Dutch Filmers Academy en recent afgestudeerde journalisten heel hard gewerkt aan de ontwikkeling van een nieuw politiek televisieprogramma, ‘De Tweede Kelder’. Onder begeleiding van twee ervaren eindredacteuren en met parlementair verslaggever Jos Heymans als coach, hebben zij een format ontwikkeld dat vooral jongeren moet aanspreken en zowel serieuze als satirische onderdelen bevat.

Jos Heymans

Voormalig parlementair verslaggever Jos Heymans treedt op als coach van de groep. “Volgens mij maken de deelnemers aan dit project straks iets unieks en verfrissends op het gebied van de parlementaire journalistiek”, zegt de vroegere RTL-man. Hij vervolgt: “Zij zijn nu een paar dagen bezig met het ontwikkelen van het format en de vaste items en de energie spat er vanaf. Ze komen met verrassende ideeën; we gaan zien of ze dat in de praktijk waar kunnen maken”.

Kelder

Het programma heet niet voor niets ‘De Tweede Kelder’. Nieuwspoort. Het programma wordt gemaakt in de kelders van het perscentrum Nieuwspoort. Telecomaanbieder VodafoneZiggo wil studenten en jonge professionals de kans bieden om in concrete werksituaties ervaring op te doen.”, aldus het bedrijf eerder in een persbericht.

Ziggo en TV West

“De Tweede Kelder” wordt van A-Z gemaakt door jongeren en is vanaf 1 februari  om 17.30 uur te zien bij televisieaanbieder Ziggo op kanaal 13. Ook Omroep West zal aandacht aan het programma besteden.

Tweets: