Naast een nieuwe programmering, zet 538 nog een belangrijke stap in de ontwikkeling van haar merk: Radio 538 gaat verder als ‘538’. Met de kanalen Radio, TV, Events, Social en Online is ‘Radio 538’ inmiddels uitgegroeid tot een multimediale company. Om deze stap volledig te kunnen maken is een naam gekozen die voor al deze platformen te gebruiken is. Daarom verandert de naam per 3 september in: ‘538’.
538 is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een social multimediamerk, met de ambitie om nog meer de interactie met luisteraars en kijkers centraal te stellen. Daarom verdwijnt per september de huidige pay-off ‘TURN ME ON’. 538 is op zoek gegaan naar een alternatief dat activerend en uitnodigend is en bovendien nieuwsgierig maakt. Dit is gevonden in de nieuwe pay-off: ‘ARE YOU IN?’
Ter gelegenheid van de wijzigingen in de verschillende 538 merken, introduceert het station vanaf 3 september ook de nieuwe vormgeving op alle platforms. De basis daarvoor is geleverd door de Britse audio imaging studio Wise Buddah, die de nieuwe audiovormgeving voor 538 heeft geproduceerd.
Jan-Willem Brüggenwirth, algemeen directeur Radio 538: ‘Omdat je een band hebt met een merk en niet een mediumtype, is de tijd van media-aanduiding voorbij. In ons geval is dat: 538!”