Van de 1,8 miljoen klanten bij UPC zijn er nu 1 miljoen die digitaal televisie kijken. De Alles-in-1 Pakketten van UPC met TV, internet en telefonie, een uitgebreid zenderaanbod en de komst van de CI+ module in 2011 hebben de groei een belangrijke impuls gegeven, zegt de kabelaar.
In 2000 bood UPC voor het eerst digitale televisie aan. Eind 2005 introduceerde UPC interactieve digitale televisie en werd de basis gelegd voor UPC Digitale TV. Iedere klant heeft de beschikking over minimaal 60 digitale televisiekanalen en kan films, programma’s en series opvragen, stemmen bij tv-shows en donaties doen aan goede doelen. Met RTL Gemist, SBS Gemist en Programma Gemist kunnen zij programma’s tot tien dagen terug bekijken. Bovendien biedt UPC 27 zenders in HD-tv kwaliteit aan. UPC heeft in Nederland 909.000 breedbandinternet abonnees en bedient 806.000 digitale telefonie-abonnees (cijfers per 30 september 2011).