Internetprovider Caiway kampt sinds vandaag, dinsdag 25 oktober, wederom met een e-mailstoring. De provider had eerder aangegeven dat de grootste problemen waren opgelost, maar toch zijn er weer problemen met het e-mailverkeer bij de provider.
Nieuw platform
Afgelopen weekend is er volgens Caiway hard gewerkt aan het in gebruik nemen van de nieuwe opslag van het e-mailplatform. “De werking van de nieuwe opslag verliep goed en voorspoedig, waardoor klanten weer gebruik konden maken van het Caiway e-mailadres @caiway.nl, @kabelfoon.nl of @caiw.nl.”, aldus de provider. Gebruikers ondervinden sinds vanochtend weer problemen met het ontvangen van e-mail via de genoemde e-mailadressen.
“Onverwacht probleem”
De provider geeft aan dat er een onverwacht probleem zich heeft voorgedaan. “Dinsdagochtend omstreeks 08.00 uur heeft zich een onverwachte probleem voorgedaan. Hierdoor is het op dit moment niet mogelijk om e-mail van het Caiway e-mailadres @caiway.nl, @kabelfoon.nl of @caiw.nl te ontvangen en verzenden.”, aldus de provider. Samen met de leverancier wordt er “met man en macht gewerkt” om het probleem te achterhalen en ervoor te zorgen dat klanten weer ongestoord gebruik kunnen maken van de e-maildienst.
Bijna twee weken
De problemen met het e-mailplatform van de provider begonnen op donderdag 13 oktober. Als compensatie voor de problemen konden klanten afgelopen weekeinde gratis naar FOX Sports Eredivisie 1 kijken. Of er een nieuwe compensatievergoeding komt is nog niet duidelijk.
Gebruikers worden via de “Storingen en onderhoud”-pagina op de hoogte gehouden over de stand van zaken rond de e-mailstoring.