De commerciële radiozender 100% NL zal binnenkort worden uitgebreid met een tv-zender: 100% NL TV, waarop 24 uur per dag clips, concerten, interviews en programma’s rondom Nederlandse artiesten te zien zullen zijn. Dit bericht het vakblad Adformatie deze week.
100% NL TV is een samenwerking tussen het radiostation en de makers van Lite TV. Wanneer 100% NL TV voor het eerst te zien zal zijn en waar, is nog niet duidelijk. Momenteel lopen nog de gesprekken met kabelaanbieders en digitale tv-maatschappijen als Ziggo, UPC en KPN. Welke aanbieders 100% NL in het pakket gaan opnemen, zal nog moeten blijken.
Algemeen directeur Carlo de Boer heeft er in elk geval alle vetrouwen in dat de tv-zender binnenkort het levenslicht zal zien, zo verklaart hij aan Adformatie: ‘Nederlandse popmuziek is populairder dan ooit. Ik weet dan ook zeker dat we hiermee in een grote behoefte voorzien. Op de radio heeft 100% NL inmiddels al 1,8 miljoen verschillende luisteraars per week en uit onderzoek blijkt dat ruim 5,9 miljoen verschillende Nederlanders een voorkeur hebben voor Nederlandse popmuziek.’ Ook Robert Herder, Algemeen Directeur van Lite TV gelooft heilig in de toekomst van 100% NL TV: ‘De hitlijsten staan vol met Nederlandse artiesten en programma’s als The Voice of Holland scoren enorm. Toch is er nog geen televisiezender die hier 24 uur per dag aandacht aan besteedt.’
De bedoeling is dat 100% NL TV zich richt op clips, concerten, interviews en programma’s van en over artiesten als Guus Meeuwis, Gers Pardoel, Ilse DeLange, Nick & Simon, Anouk, Marco Borsato, Jan Smit en Sandra van Nieuwland. Ook makers van oudere Nederpop zoals Doe Maar, Toontje Lager, Paul de Leeuw en Het Goede Doel zullen langskomen op 100% NL TV. (via Adformatie/100P)