Discovery en Eurosport hebben een uitgebreide samenwerking aangekondigd met Twitter voor de publicatie en ad sales van content rond de aankomende Olympische Spelen in Tokyo 2020. In de samenwerking voor Tokyo 2020 gaat Twitter de digitale verslaggeving van Eurosport tijdens de Spelen aanbieden in 16 Europese markten waaronder Nederland.
“Samenwerking”
De samenwerking brengt Twitter-gebruikers content van het hoogste niveau, inclusief het aftellen naar de Spelen met de beste momenten van Eurosport’s ‘Road to Tokyo’, uitgebreide highlights van medailles en de meest sensationele en lokaal-relevante momenten tijdens de Olympische Spelen. Ook worden de opening- en sluitingsceremonie live uitgezonden.
Promoten
Discovery en Eurosport bieden de Internationale Olympische Comité TOP-partners gespecialiseerde content marketingoplossingen om hun globale merken nog beter te promoten in Europa tijdens de Olympische Spelen. Twitter zal adverteerders ook andere mogelijkheden bieden om zich te verbinden aan de verslaglegging van Eurosport van de Olympische Spelen. Alle content wordt ondersteund door de officiële Eurosport Twitter-accounts. De advertenties in de Twitter streams worden verkocht door de ad sales teams van Discovery, Eurosport en Twitter.
“Via de twitter kanalen zal Eurosport een nieuw publiek bereiken met de uitgebreide digitale verslaglegging van Tokyo 2020 en hun in contact brengen met Eurosport.com en de Eurosport app. Dit zullen de enige plekken zijn waar de Europese kijkers elke minuut van de Spelen, met 3500 uur en 321 gouden-medaille winnende momenten, live in 4k ultra-high definition kunnen ervaren.”, aldus de sportzender in een persbericht.