Kassa: “Veel klachten over tablet-actie Ziggo”

Het consumentenprogramma Kassa heeft veel klachten ontvangen over de tablet-actie van kabelaar Ziggo. Honderden klanten die een tablet zouden krijgen van de kabelaar hebben die na maanden nog steeds niet ontvangen.

Welkomstcadeau

Mensen die zich in september en oktober 2016 hebben aangemeld voor het Ziggo Alles-in-1 pakket kregen als welkomstcadeau een Huawei MediaPad T1 7.0 tablet t.w.v. 100 euro, of ze konden kiezen voor een korting van vier maanden. Deze actie is vanaf november 2016, volgens de reclameslogan van de kabelaar, ‘wegens succes verlengd’.

Problemen

Honderden klanten die gekozen hebben voor een tablet ervaren problemen met het verkrijgen van het apparaat. Het regende volgens het consumentenprogramma klachten op het forum van Ziggo en op Facebook en Twitter. Afgelopen zaterdag waren de problemen rond de tablet-actie van de kabelaar ook onderwerp van gesprek in het televisieprogramma VARA’s Kassa.

Procedure

In eerste instantie was het niet duidelijk gecommuniceerd dat klanten het tablet niet door de brievenbus krijgen, maar dat zij via de mail een voucher met actiecode ontvangen van de Media Markt. Die voucher kan dan verzilverd worden in de winkel of online. In verband met de bedenktijd van twee weken, is de bedoeling dat klanten die code binnen drie, uiterlijk vier weken na de aanmelding zouden moeten ontvangen. Dit is bij veel van de nieuwe Ziggo-klanten niet gebeurd. De actie werd verlengd, maar de problemen stapelden zich op.

Media Markt

Klantenservice medewerkers van Ziggo wisten niet wat ze met de klachten aan moesten en wezen gedupeerden door naar de Media Markt. Maar de elektronicawinkel verwees de klanten weer naar Ziggo. Klanten met recht op een tablet moesten vervolgens opnieuw meerdere malen contact opnemen met Ziggo. Lukte het dan uiteindelijk om een code te krijgen, dan deed de code het vervolgens niet tijdens het verzilveren op de website. Een nieuwe code krijgen betekende dat men weer terechtkwam in de molen van telefoontjes naar de klantenservice.

“Het is flink mis gegaan”

Dat het flink mis is gegaan geeft Ziggo inmiddels toe. In een verklaring geven ze aan dat de verwerking van de gratis tablets via een speciaal systeem met externe partners liep. Daarom is de verwerking niet in de eigen systemen opgenomen en zijn de vragen niet altijd goed verwerkt. Soms zijn de vouchers helemaal niet aangekomen bij de klanten.

Proces aangepast

Ziggo zegt dat ze vanaf 30 januari het proces heeft aangepast door niet langer de voucher per e-mail te sturen, maar per post. Ook menen zij alle klanten, die de voucher nog niet hebben verzilverd, dezelfde voucher nog eens per post te hebben verstuurd.

Voor gedupeerden die nog steeds geen tablet hebben ontvangen heeft Ziggo een speciale pagina in het leven geroepen. Op die pagina kunnen klanten hun klacht indienen.

Het item van Kassa is hier terug te zien.

Tweets:

Tags voor dit artikel