Kort medianieuws met aandacht voor T-Mobile, ANP, RTL, kijkcijfers en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:
- Het klantenbestand van T-Mobile Nederland is in het derde kwartaal met 136.000 klanten gegroeid naar 2,91 miljoen. De omzet daalde wederom, naar 332 miljoen euro, maar minder snel in het verleden. Het bedrijfsresultaat kwam ook weer lager uit 91 miljoen. Lees verder
- Ziggo kampt momenteel met een forse storing in de regio Arnhem-Nijmegen. Ziggo gaat ervan uit dat duizenden aansluitingen zijn getroffen. Lees verder
- Na 12,5 jaar komt er morgen dan toch een einde aan de Ochtendshow van Giel Beelen. Vrienden, fans en collega’s gaan hem allemaal heel erg missen, terwijl Giel zelf al weer grootse nieuwe plannen heeft. Lees verder
- RTL Nederland ontleent steeds meer inkomsten aan (online) video-advertenties. De omzet in de negen maanden van 2016 groeide 4,8 procent tot 347 miljoen euro. De zender kampt wel met een tegenvallende advertentiemarkt voor televisie. Lees verder
- Guido van Nispen, algemeen directeur van persbureau ANP, moet begin volgend jaar vertrekken, zo melden bronnen aan RTL Nieuws. Zelfs de vertrekpremie (anderhalve ton) zou al bekend zijn. ANP noemt deze geruchten ‘onzin’. Lees verder
- Een vernieuwde programmering en een nieuw muziekbeleid. De veranderingen bij radiozender 3FM hebben niet alleen gevolgen voor de luisteraars. Ook het leven van de dj’s Mark van der Molen uit Boskoop en Kevin van Arnhem uit Alphen aan den Rijn krijgt een nieuwe wending. Lees verder
- Dokteronline.nl heeft het kort geding tegen Rambam verloren. De website spande een kort geding aan tegen het VARA-programma om een uitzending tegen te houden. Lees verder
- Sinds dinsdagavond keken in totaal 3 miljoen (50,2%) van de Vlamingen naar de verkiezingsspecials, de Journaals of de extra Journaals op VRT. Lees verder
- Het college van B en W wil dat DTV Den Bosch de nieuwe lokale omroep in de gemeente wordt en geeft dus niet meer de voorkeur aan RTV Dieze. Lees verder
- Loeki de Leeuw, het animatiefiguurtje dat tussen 1972 en 2004 te zien was in de STER-reclameblokken, krijgt zijn eigen glossy-tijdschrift Lees verder
- Verschillende drankfabrikanten willen niet adverteren rondom het programma Oh Oh, Daar Gaan We Weer. Meerdere merken laten weten dat de realityserie niet de context is waarin zij hun producten willen zien. Lees verder