Uit de luistercijfers over de periode augustus-september 2015 blijkt dat Radio 538 nog steeds marktleider is in Nederland. Radio 538 heeft in deze periode een marktaandeel van 11,8 procent (+0,5 procent). Q-music (10,1 procent) en Sky Radio (9.0 procent) complementeren
de top 3.
NPO Radio 2 grootste stijger
Q-music laat in de periode augustus-september een stijging van het marktaandeel zien van 0,5 procent. Sky Radio verliest 0,2 procent marktaandeel. NPO Radio 2 is de grootste stijger in deze meting met een stijging van 0,6 procent en komt daarmee uit op een marktaandeel van 8,7 procent).
NPO 3FM zakt verder
NPO Radio 3 FM moet marktaandeel inleveren en zakt naar een vijfde positie met een marktaandeel van 8,0 procent. Dit is bijna 2 procent minder dan het marktaandeel in augustus-september 2014. NPO Radio 5 houdt in deze periode, ondanks het uitschakelen van haar middengolfzenders per 1 september 2015, een marktaandeel van 3,4 procent. Dit is gelijk aan het marktaandeel in de periode juli-augustus.
Luistertijd
De rapportage die is gemaakt door de Stichting Nationaal Luister Onderzoek is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.045 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 2 uur en 40 minuten per dag. Dit is 1 minuut meer dan in de vorige periode.
De volgende meting (september-oktober) wordt op dinsdag 17 november 2015 gepubliceerd.
Alle marktaandelen (Bron NLO)