RTL sluit reclamedeal met Discovery, FOX en Viacaom

RTL Nederland, Discovery Benelux, Fox Networks Group Benelux en Viacom International Media Networks (VIMN) hebben vandaag bekend gemaakt per 1 januari een strategische sales samenwerking met elkaar aan te gaan.

BrandDeli

Als gevolg van deze reclamedeal neemt RTL reclamebedrijf BrandDeli over. RTL krijgt voor tenminste drie jaar het recht om de advertentieruimte voor het merkenportfolio van Discovery, Fox en Viacom te verkopen en biedt daarmee een groter aanbod van spotzendtijd, branded partnerships en online (video en display) advertentieruimte.

Adverteerders krijgen toegang tot een groter overall bereik, met name in jongere doelgroepen zowel in het daytime als in het prime time tijdslot. Discovery, Fox en Viacom houden de mogelijkheid om daarnaast hun eigen zendtijd te verkopen.”, aldus de bedrijven in een persbericht.

Komende jaar

BrandDeli blijft het komende jaar onder dezelfde naam opereren vanuit Amsterdam. De samenwerking op het gebied van sales start zo snel mogelijk.De komende periode worden de mediabureaus en adverteerders geïnformeerd over de inkoop voor 2019.

Ton Rozestraten CCO RTL Nederland: “Wij zijn heel blij om aan de slag te gaan met het betrokken en professionele team van BrandDeli. Het doel is om een geïntegreerde verkooporganisatie te creëren die wendbaar en toekomstgericht is en waarbij de kennis van verschillende doelgroepen en markten optimaal is verenigd.”

Tags voor dit artikel