Kabelaar UPC Nederland heeft in het 4e kwartaal van 2011 een recordgroei behaald op de breedband- en de telefoniemarkt. Dit blijkt uit de kwartaalcijfers van UPC in Nederland.
Gedurende het kwartaal kwamen er voor deze diensten 34.900 en 37.600 abonnees bij tot totaal 943.700 resp. 843.600. De penetratie van het klantenbestand bereikte daardoor een niveau van 51,9 procent voor breedband en 46,4 procent voor telefonie.
Wel verloor UPC, zoals te doen gebruikelijk, klanten. In Q4 waren het er 19.600 tot 1,820 miljoen. Er kwamen in Q4 5.900 homes passed bij tot 2.798 miljoen. De bezettingsgraad van het netwerk daalde naar 65,0 procent, van 65,9 procent een kwartaal eerder. Het aantal analoge kijkers daalde met 55.500 tot 808.000 (penetratie 44,4%), terwijl het aantal digitaal/analoog-kijkers met 36.600 steeg tot 1.010 miljoen (penetratie 55,5%). Lees verder via Telecompaper.
Lees ook: UPC heeft meer dan miljoen digitale abonnees (via (digitalekabeltelevisie.nl)