Ziggo sluit groei in buitenland uit

ziggoKabelbedrijf Ziggo is optimistisch over de eigen groeimogelijkheden in Nederland. Uitbreiding naar het buitenland wordt echter uitgesloten. Dat zei topman Bernard Dijkhuizen van Ziggo vandaag tegen het ANP.

“Onze markt is heel erg taal- en cultuurbepaald. Je moet echt door en door begrijpen wat de Nederlander wil zien”, aldus Dijkhuizen.

 

Ziggo ziet genoeg mogelijkheden om op eigen kracht te groeien in Nederland, aldus Dijkhuizen. Hij denkt daarbij aan digitale en ‘on demand’ televisie en het bundelen van het aanbod van televisie, internet en telefonie. Daarnaast ziet hij kansen op de zakelijke markt voor kleine bedrijfjes en op de mobiele markt. Overnamemogelijkheden zijn er volgens de topman nauwelijks in Nederland.

Ziggo is vandaag voor het eerst genoteerd aan de effectenbeurs in Amsterdam. In het eerste uur steeg het aandeel tot een hoogtepunt van 21,50 euro. Dat is ruim boven de koers van 18,50 euro waartegen het bedrijf de aandelen in de dagen voorafgaand aan de beursintroductie plaatste. Rond het middaguur was de koers opgelopen tot 21,67 euro. Dijkhuizen is zelf optimistisch over de toekomst van Ziggo op de beurs. “De belangstelling uit zowel de Verenigde Staten als Europa is overweldigend.”

Om te groeien wil het bedrijf blijven investeren. Topman Dijkhuizen: “We hebben sinds het ontstaan van Ziggo in 2008 al meer dan 1 miljard euro geïnvesteerd en dat kunnen we doorzetten dankzij deze beursgang. We investeren bijvoorbeeld in klanttevredenheid en in ons netwerk. Je moet daarmee altijd vooruitlopen op de vraag van de klant.” (via ANP/automatiseringgids)