Consumentenbond ontvangt wederom veel klachten over Online.nl

Het regent opnieuw klachten over telecomprovider Online.nl bij de Consumentenbond. Sinds 1 november zijn er ruim 200 klachten binnengekomen bij de bond. De Consumentenbond heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) over de nieuwe problemen geïnformeerd, aldus de bond op haar website.

Slechte dienstverlening

Veruit de meeste klachten die de Consumentenbond over Online.nl (onderdeel van de Luxemburgse M7 Group SA) ontvangt op Klachtenkompas.nl gaan over de slechte dienstverlening van de provider. Klanten zitten dagen zonder internet, televisie of telefoon of de verbinding is weken instabiel.

Prijsverhoging

Daarnaast zijn er klachten over de prijsverhoging die de provider onlangs doorvoerde. Consumenten zouden daarmee sneller internet kunnen afnemen, maar velen merken op dat ze in hun woongebied technisch gezien niet eens die hogere snelheid kunnen krijgen. Tot slot zijn er klachten over de klantenservice met lange wachttijden en beloftes die niet nagekomen worden.

Werkzaamheden

Online.nl liet in oktober 2016 weten dat het werkzaamheden aan zijn netwerk uitvoert en klanten overzet naar een nieuw netwerk. De provider beloofde problemen direct aan te pakken en deze uiterlijk 5 november opgelost te hebben. Een groot deel van de klanten van de provider had eind oktober dagenlang te kampen met een haperende Internetverbinding.

Vaker klachten

Problemen bij Online.nl zijn niet nieuw: sinds 2014 ontvangt de Consumentenbond veel klachten over de provider. Wegens aanhoudende problemen vroeg de Consumentenbond in maart 2016 aan de ACM om op te treden. De toezichthouder kan bedrijven waarschuwen en boetes opleggen wanneer zij regels overtreden.

Eén reactie

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.