Sportzender Eurosport gaat per vandaag, vrijdag 13 november, van start met een nieuwe zendervormgeving. Daarnaast zal de zender Eurosport verder gaan onder de naam Eurosport 1.
‘Fuel Your Passion’
Met de lancering van haar nieuwe merkidentiteit en zendervormgeving daagt de sportzender, aan de hand van de nieuwe tagline ‘Fuel Your Passion’, sportfans uit om hun passie voor sport te delen, aldus de sportzender in een persbericht.
“Eurosport is sinds jaar en dag een gevestigde naam als het gaat om live topsport coverage. Onder de vlag van Discovery hebben we nu onze groei ge-supercharged en staan we met ons prachtige merk aan het begin van een nieuw tijdperk. De lancering van deze nieuwe merkidentiteit is een grote stap voorwaarts en maakt van Eurosport de ultieme bestemming voor echte sportfans. Zij staan dan ook centraal in de nieuwe Fuel Your Passion tagline.”, aldus Peter Hutton, Chief Executive Officer.
Eurosport 1 en Eurosport 2
Naast de nieuwe vormgeving is er ook een naamswijziging. Het hoofdkanaal van Eurosport heet voortaan Eurosport 1. Eurosport 2 zal niet van naam veranderen.
Disovery
Eurosport is sinds enige tijd onderdeel van Discovery Networks. Haar zenders Eurosport 1, Eurosport 2 en Eurosportnews (dat niet in de Benelux beschikbaar is) hebben een cumulatief bereik van 243 miljoen kijkers in 99 landen in Europa, Azië-Pacific, Afrika en het Midden-Oosten. De Eurosport Player is beschikbaar in 52 landen en biedt online toegang tot vele live events.
Logo’s per 13 november:
Tweets:
Maak kennis met het nieuwe logo van Eurosport en #sharemypassion pic.twitter.com/NQWcTWomSO
— Eurosport Nederland (@Eurosport_NL) November 12, 2015