Het kickboksgevecht tussen Rico Verhoeven en Badr Hari heeft zaterdagavond bijna 800.000 kijkers getrokken op Ziggo Sport. Naast Ziggo Sport werd het gevecht ook uitgezonden via de betaalzender Ziggo Sport Totaal en UFC.TV.
Glory Collision
De wedstrijd eindigde na twee ronde nadat Badr Hari moest opgeven met een blessure aan zijn arm. Glory Collision staat met 774.000 kijkers op een dertiende plek in de kijkcijfer top 25. Dit blijkt uit cijfers van de Stichting Kijk Ondezoek. Het programma dat werd gepresenteerd door Jack van Gelder behaalde een marktaandeel van bijna 14 procent.
Naast Ziggo Sport is het duel ook als pay-per-view-product te zien geweest via UFC.TV. Over het aantal kijkers via UFC.TV zijn gegevens beschikbaar.
Rematch
Fans van Verhoeven en Hari kunnen zich opmaken voor een “rematch”. Zowel Rico Verhoeven als Badr Hari hebben aangegeven open te staan voor een nieuw gevecht. Dit gevecht zou dan volgend jaar plaatsvinden. Ook Glory, de organisatie achter het evenement, staat achter een nieuw gevecht.
Kijkcijfers
Het NOS Journaal van 20.00 uur op NPO 1 is marktleider op de zaterdagavond met iets meer dan twee miljoen kijkers. Ook Ik hou van Holland (RTL4), Studio Sport Eredivisie (NOS/NPO1) en Kassa (BNN-VARA/NPO1) behaalde zaterdagavond goede kijkcijfers. Een compleet overzicht van de kijkcijfers vind je hier.