Kort medianieuws 22 september 2012

socialmedia

  • Facebook zal in Europa tegen 15 oktober de automatische gezichtsherkenning opschorten. Het is een van de veranderingen die door Ierse Data Protection Commissioner waren gesuggereerd om de privacy van de gebruikers beter te beschermen.  Lees verder
  • Universal Music mag EMI overnemen. De Europese Commissie heeft toestemming verleend voor de overname van de Britse major voor een bedrag van 1,9 miljard dollar (1,46 miljard euro), maar stelt wel strikte voorwaarden: Universal moet dan wel een aantal van de grootste Europese sublabels van de hand doen, waaronder klassieke en jazz-labels en Parlophone (thuis van Coldplay, Gorillaz en Blur). Independent labels reageren bezorgd op de toestemming. Lees verder
  • The Voice of Holland wist vrijdagavond ruim drie miljoen kijkers scoren. Voor de talentenshow op RTL 4 bleven 3,1 miljoen mensen thuis, blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek. De seizoenspremière van The Voice trok eind vorige maand 2,7 miljoen kijkers. In de uitzendingen erna kwam het programma een paar keer dicht in de buurt van de drie miljoen, maar dat aantal werd tot vrijdag niet overschreden. Vorig seizoen was de show geregeld goed voor meer dan 3,5 miljoen kijkers per aflevering. Lees verder
  • De Amerikaanse softwaregigant Microsoft heeft vandaag een update voor Internet Explorer vrijgegeven. Die moet een oplossing bieden voor het lek in de beveiliging dat begin deze week aan het licht kwam. Lees verder
  • De Vlaamse krant Het Laatste Nieuws krijgt een nieuwe hoofdredactie. Het duo Margot Moeseke en Wim Verhoeven volgt vanaf 1 oktober Paul Daenen op. Dat meldt eigenaar De Persgroep. Daenen stond sinds 1996 aan het hoofd van de krant. Lees verder
  • VRT-journalist Bart Verhulst volgt na de gemeenteraads- verkiezingen van 14 oktober Tim Pauwels op als Wetstraatspecialist bij “Het Journaal”. Verhulst heeft eerder al voor “Het Journaal” gewerkt en verzorgde de laatste jaren de politieke verslaggeving bij “Terzake”. Lees verder