Kort medianieuws met aandacht voor glasvezel, The Passion, RTV Oost, SBS6 en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:
- De uitrol van snel internet in onrendabel Fries gebied kan nu snel beginnen. Kabelnoord in Dokkum lijkt definitief uitverkoren om de klus uit te voeren. Het bedrijf kan daarbij gebruik maken van een provinciale lening van 35 miljoen. Lees verder
- The Passion 2018 zal in Amsterdam Zuidoost worden opgenomen. Het thema van de achtste editie van het religieuze televisieprogramma is “Ik zie jou”. Lees verder
- RTV Oost krijgt een nieuwe interim-hoofdredacteur. Met ingang van volgende week neemt Goos de Boer de leidinggevende taak over van Martin Steenbeeke, die eerder aankondigde bij de omroep van Overijssel te willen stoppen in deze functie. Lees verder
- De SBS6-serie Danni Lowinski wordt waarschijnlijk op de Amerikaanse tv uitgezonden. 20th Century Fox Television en Intrigue Entertainment hebben voor de Amerikaanse markt de rechten gekocht van de oorspronkelijk Duitse serie. Lees verder
- Bij KPN is met vakbond FNV een ’tussen-cao’ overeengekomen. Daardoor gaan de circa 14.000 medewerkers van het telecombedrijf er in het komende halfjaar 1,5 procent in loon op vooruit, meldt de bond. Lees verder
- Amazon heeft de wereldwijde rechten van de Nederlandse serie Nieuwe Buren gekocht. Het Amerikaanse bedrijf heeft de serie geselecteerd voor het VOD-label ‘Amazon Prime brings EU tv-shows to the world’, zo maakte producent Millstreet Films donderdag bekend. Lees verder
- Documentairemakers Sarah Sylbing en Ester Gould geven met een reeks podcast-uitzendingen een vervolg aan hun succesvolle tv-programma Schuldig. Lees verder
- Het zong al even rond, maar Jeroen van Inkel gaat nu definitief aan de slag voor Omroep MAX op Radio 5, zo melden diverse betrouwbare bronnen aan De Telegraaf. De officiële aankondiging wordt een dezer dagen verwacht. lees verder
- Wel een mobieltje met een volle accu en toch niet kunnen bellen. Veel inwoners van het rivierengebied ondervonden maandag aan den lijve hoe afhankelijk we van onze communicatiemiddelen zijn. Lees verder
- Het Amerikaanse tv- en filmbedrijf Viacom heeft in de afgelopen periode meer winst en omzet behaald, vooral geholpen door gestegen advertentie-inkomsten. Dat blijkt uit cijfers van het moederconcern van tv-zenders MTV en Nickelodeon en filmstudio Paramount. Lees verder
- Een groep YouTube-vloggers gaat het voortaan melden als ze worden betaald om ergens reclame voor te maken. Ze hebben daarvoor een gedragscode opgesteld. Lees verder
- De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) heeft VTM een boete van 10.000 euro opgelegd, omdat in 2 afleveringen van “Familie” de regels rond product placement niet zijn nageleefd. Lees verder