Het aantal IPTV-klanten bij telecombedrijf KPN blijft stijgen. De tv-dienst Digitenne blijft echter klanten verliezen. Dit blijkt uit de kwartaalcijfers van KPN die vandaag zijn bekend geworden.
In het vierde kwartaal wist KPN met autonome groei 123.000 nieuwe klanten te werven. 60.000 klanten werden overgenomen dankzij de aankoop van Reggefiber-dochters (Concepts, XMS, Edutel, KickXL e.d.). Eerder werden al de Lijbrandt-Telecom klanten overgenomen en opgenomen in de cijfers. In totaal kijken nu 1,012 miljoen abonnees interactieve televisie via KPN-merken. KPN telt dankzij de overnames nu ook 49.000 analoge televisieklanten die via glasvezel kijken.
Digitenne van KPN blijft dalen
Digitenne van KPN blijft in abonnee-aantal dalen. 705.000 huishoudens hebben een abonnement op Digitenne van KPN dat 9,66 euro per maand kost en 26 tv-zenders en 23 radiostations aanbiedt. 36.000 abonnees zeiden in het vierde kwartaal op. Overigens hebben de KPN-Interactieve televisie klanten ook kosteloos toegang tot Digitenne, waardoor het potentieel aantal Digitenne-gebruikers veel hoger ligt.
KPN ziet IPTV als belangrijk component binnen haar triple play-pakket en werkt daarbij gestaag door aan de ontwikkeling van glasvezel.