Luistercijfers januari/februari: NPO Radio 2 blijft marktleider

In de meetperiode januari/februari 2019 is NPO Radio 2 de best beluisterde radiozender van Nederland. Dit blijkt uit de luistercijfers over deze periode die vandaag zijn bekendgemaakt door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Marktleider

NPO Radio 2 is de best beluisterde radiozender van Nederland met een marktaandeel van 12,8 procent. In de vorige meetperiode was dit nog 17,7 procent. Dit hoge marktaandeel was mede te danken aan de Top 2000 die eind december werd uitgezonden.

Radio 538

Radio 538 staat op de 2e positie met een marktaandeel van 10,5 procent (was 10,1 procent) en Radio 10 staat op de 3e positie met 9,8 procent marktaandeel (was 10,0).

Sky Radio

Sky Radio moet fors marktaandeel inleveren. De radiozender staat nu op een marktaandeel van 9,0 procent (was 10,5 procent).

Stijgers

Qmusic laat een stijging van haar marktaandeel zien. De radiozender stijgt van 8,0 procent naar 9,1 procent marktaandeel. Andere radiozenders met een stijging van het marktaandeel zijn onder andere NPO Radio 1, NPO Radio 5, 100% NL, Radio Veronica, NPO 3FM, SLAM! en Classic FM .

Rapportage

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7156 respondenten. De gemiddelde luistertijd is in deze periode was 2 uur en 37 minuten. In de vorige meetperiode was de luistertijd 2 uur en 46 minuten.

NLO

Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). De meting van de luistercijfers over de periode februari/maart worden eind april bekend gemaakt:

Luistercijfers over voorgaande perioden vindt u hier. Marktaandelen op een rij:

Tags voor dit artikel