Luistercijfers juni/juli: NPO Radio 2 blijft marktleider in zomermaanden

In de meetperiode juni/juli 2019 is NPO Radio 2 de best beluisterde radiozender van Nederland. Dit blijkt uit de luistercijfers over deze periode die vandaag zijn bekendgemaakt door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Marktleider

NPO Radio 2 blijft ook in deze meetperiode marktleider met een marktaandeel van 11,8 procent. Dit is 0,2 procent lager dan in de vorige meetperiode en 0,3 hoger ten opzichte van een jaar geleden tijdens dezelfde meetperiode.

Radio 538

Radio 538 handhaaft haar marktaandeel op 11,5 procent en komt daarmee dichter in de buurt van NPO Radio 2. Een jaar geleden behaalde de radiozender nog een marktaandeel van 12,0 procent.

Qmusic

Qmusic laat een stijging zien van haar marktaandeel met +0,3 procent en haalt daarmee de derde positie. Radio 10 moet 0,5 procent marktaandeel inleveren heeft nu een marktaandeel van 9,4 procent.

Stijgers

Naast Qmusic laten ook Sky Radio, NPO Radio 1, 100%NL, NPO Radio 4 en Sublime een stijging zien van hun marktaandeel.

Rapportage

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7560 respondenten. De gemiddelde luistertijd is in deze periode was 2 uur een 25 minuten. In de vorige meetperiode was dit 2 uur en 28 minuten.

NLO

Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). De meting van de luistercijfers over de periode juli/augustus worden 24 september gemaakt. Luistercijfers over voorgaande perioden vindt u hier.

Alle cijfers op een rij:

Tags voor dit artikel