Luistercijfers maart/april: Radio 538 blijft marktleider

Radio 538 blijft ook in de periode maart/april van dit jaar marktleider in de luistercijfers.
Dit blijkt uit de luistercijfers die zijn gepubliceerd door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Qmusic naar plek 2

Radio 538 levert wel marktaandeel in (-0,2 procent) maar blijft de best beluisterde radiozender van Nederland. Qmusic staat met een marktaandeel van 10,1 procent op de tweede plek in de meting over de periode maart/april (-0,3 procent). Sky Radio vult de top drie aan met een marktaandeel van 9,4 procent.

NPO Radio 2 verliest marktaandeel ten opzichte van de vorige periode (-0,3 procent). Radio Veronica wint marktaandeel en behaalt deze periode een marktaandeel van 4,7 procent (+0,3 procent). Ook NPO Radio 4 laat een stijging zien in haar marktaandeel (+0,2 procent).

Steekproef

De rapportage van het NLO is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.925 respondenten van 10 jaar en ouder.De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 2 uur en 45 minuten per dag, dat is 2 minuten minder dan in de vorige meting over de periode februari/maart. De meting over april/mei wordt op 21 juni bekend gemaakt.

Radio Veronica tevreden

Radio Veronica is tevreden over de luistercijfers over de periode maart/april 2016. In de doelgroep 20-49 jaar stijgt het marktaandeel naar 7,2%, het hoogste marktaandeel sinds de start van de nieuwe programmering. Erik de Zwart, Station Director en dj Radio Veronica: ”De afgelopen periode hadden we weer de jaarlijkse 80’s en 00’s lijst, waar onze luisteraars altijd massaal op afstemmen. De hitlijsten hebben opnieuw bijgedragen aan een groei in de luistercijfers voor ons mooie station. Met Jeroen van Inkels Tour of Duty in Mali en de 90’s Top 500 die deze week is gestart kijken we vol vertrouwen uit naar de luistercijfers voor de periode apr-mei’16.”

Alle cijfers op een rij:

20160304_luistercijfers

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.