VRT Radio 2 blijft de best beluisterde radiozender in Vlaanderen. De publieke radiozender behaalde 28,6 procent marktaandeel, zo blijkt uit de nieuwe luistercijfers van het het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). De cijfers hebben betrekking op de periode van 20 augustus tot en met 17 december vorig jaar, de zogenaamde ‘Golf 3’-meting.
VRT Radio blijft grootste
VRT Radio 2 blijft afgetekend de populairste zender in Vlaanderen en haalt een marktaandeel van 28,6 procent op de doelgroep 12+. Dat is iets minder dan tijdens dezelfde periode het jaar voordien (29,2 procent). Studio Brussel bekleedt de tweede plaats, met 13 procent marktaandeel (tegenover 12,9 procent in 2015).
Qmusic
Qmusic blijft met 11,6 procent op de derde plaats te vinden in de luistercijfers bij onze zuiderburen. Qmusic blijft wel de best beluisterde commerciële radiozender in Vlaanderen. VRT Radio 1, de informatiezender van de VRT, heeft een marktaandeel van 8,4 procent, tegenover 9,4 procent vorig jaar.
Joe
De commerciële radiozender Joe behaalde haar hoogste marktaandeel ooit: 9,1 procent marktaandeel. In de vorige meting behaalde Joe nog 7,8 procent. “We hebben ervoor gekozen om Q Music en Joe complementair te positioneren. We zijn blij om te zien dat de cijfers dit verhaal bevestigen., reageert Nederlander Iwan Reuvekamp, programmadirecteur radio bij Medialaan. Medialaan is eigenaar van de radiozenders Qmusic en Joe. Nostalgie, de derde commerciële radiozender in Vlaanderen, blijft nagenoeg stabiel op 5,7 procent.
Alle cijfers zijn te vinden via de website van het CIM.