VRT Radio 2 blijft de best beluisterde radiozender in Vlaanderen. Dit blijkt uit de cijfers over de meetperiode 1 juli tot en met 31 oktober 2018.
Aan kop
De radiozender van de Vlaamse openbare omroep behaalde in deze meetperiode een marktaandeel van 30,08 procent. In de vorige meetperiode lag dit marktaandeel nog op 30,76 procent. Ondanks deze lichte daling steekt de radiozender qua luistercijfers met kop en schouders boven de overige radiozenders uit. Studio Brussel behaalde marktaandeel van 10,6 procent en MNM een marktaandeel van 8,84 procent.
Qmusic
Commerciële radiozender Qmusic bleef qua marktaandeel gelijk ten op zichte van de vorige meetperiode. De radiozender die onderdeel is van mediabedrijf Medialaan behaalde een marktaandeel van 12,45 procent. JOE, ook onderdeel van Medialaan, heeft nu een marktaandeel van 8,25 procent (was 8,6 procent).
“Tevreden”
Medialaan is tevreden over de cijfers van haar radiozenders: “Het is heel fijn om te zien dat Qmusic bevestigt als grootste radiozender bij Vlamingen tussen 18 en 54 jaar. Naast wat we on air doen bij Qmusic zoals de Top 500 van de Zeroes volgende week, blijven we volop investeren in digitale initiatieven zoals onze dagelijkse online live quiz Qwistet.“,aldus An Caers, directeur radio van Medialaan.
Wallonië
In Wallonië is de commerciële radiozender Nostalgie de best beluisterde radiozender met een marktaandeel van 15,19 procent (was 15,1 procent). BEL RTL (13,86 procent) en RTBF VivaCite (12,66 procent) maken de top drie in het Franstalige deel van België compleet.
Afbeelding:
(Bron CIM)