VRT Radio 2 blijft de best beluisterde radiozender van Vlaanderen. Dit blijkt uit de meting van de luistercijfers over de periode mei-augustus van dit jaar door CIM (Centrum voor Informatie over de Media).
VRT
In Vlaanderen blijft VRT Radio 2 de best beluisterde zender met een marktaandeel van 30,76 procent. Tijdens de vorige meting was het marktaandeel nog 31,2 procent. Bij Studio Brussel (VRT) lijkt de klad er een beetje in te zitten qua luistercijfers. De radiozender kon ook deze meetperiode geen groei noteren en behaalt een marktaandeel van 10,2 procent (-0,1 procent).
VRT MNM zakt van 10,6 naar 10,4 procent. 30,2 procent van de 12-tot 24-jarigen luistert dagelijks naar de radiozender. Radio 1 daalt van 7,9 naar 7,7 procent,
terwijl Klara stijgt van 2,2 naar 2,7 procent.
Qmusic
Qmusic behaald een marktaandeel van 12,46 procent. In de doelgroep van 18- tot 44-jarigen haalt de Medialaan-zender een marktaandeel van 22,5 procent. Het is al de derde keer op rij dat Qmusic stijgt. Joe behaalde een marktaandeel van 8,6 procent. Dit was vorige meetperiode nog 9,3 procent. Nostalgie groeit wel: van 6,1 naar 6,8 procent.
Wallonië
In Wallonië wordt de commerciële radiozender Nostalgie het best beluisterd met een martkaandeel van 15,1 procent. De radiozender wordt gevolgd door BEL RTL en VivaCité (RTBF).
Alle cijfers vind je hier.
Afbeelding: