Luistercijfers Vlaanderen: winst voor JOE FM en Studio Brussel

Uit de laatste meting van de luistercijfers in Vlaanderen blijkt dat JOE FM en Studio Brussel meer luisteraars aan zich wist te binden. Vandaag zijn de luistercijfers over de periode van 2 januari tot en met 1 april 2016 bekend gemaakt door het CIM (Centrum voor Informatie over de Media).

JOE FM stijgt

JOE FM stijgt in deze zogenaamde Golf 1-metingen van 7,6 procent marktaandeel naar 8,4 procent, VRT Studio Brussel stijgt van 12,9 naar 14,1 procent. Ruim 4,4 miljoen Vlamingen (meer dan 80 procent) luisteren dagelijks naar de radio. Dat is het hoogste cijfer in bijna 10 jaar aldus het CIM. Q-Music in Vlaanderen behaalt in deze meting een marktaandeel van 11,7 procent op de doelgroep 12+ en in de doelgroep 18- tot 44-jarigen haalt Q 19,4 procent. De commerciële zender blijft in deze doelgroep de op één na grootste radiozender.

Studio Brussel

VRT Studio Brussel behaalde in deze meting het hoogste marktaandeel ooit met 14,1 procent en VRT Radio 2 blijft de best beluisterde radiozender in Vlaanderen met een marktaandeel van 29,8 procent. In totaal behaalt de VRT een marktaandeel van 64,4 procent in deze meting, dat is bijna 2 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

“Zeer tevreden”

De VRT is blij met de luistercijfers: Els Van de Sijpe, VRT-radiomanager : “We zijn zeer tevreden dat de luisteraars massaal naar onze VRT radiozenders luisteren. Radio begeleidt mensen echt door hun dag. Radio dringt zich niet op, maar is er gewoon. Het is een belangrijke compagnon en houvast in soms woelige en onzekere tijden. Dat merken we ook aan de massale reacties van luisteraars. Signaleren, en zeker ook meevoelen en meeleven, dat is de kracht. Via een unieke mix van informatie, muziek en sterke presentatoren die de polsslag van de samenleving voelen.”

Alle cijfers zijn te vinden via het CIM.

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.