Radio 538, onderdeel van Talpa Radio heeft een nieuwe app gelanceerd. De app heeft nieuwe functionaliteiten en geeft het radioconcern een beter inzicht in het luistergedrag van de app-gebruiker.
Functionaliteiten
Door de nieuwe functionaliteiten kan de gebruiker eenvoudig en snel schakelen tussen de live uitzendingen van Radio 538, het on demand-aanbod, TV 538, een eigen muziekplaylist, de negen digitale stations en alle hoogtepunten van 538.
Mediaconsumptie is aan het veranderen
Jeroen de Bakker – CMO Brand & Online Talpa Radio: ‘De behoeftes van de 538-luisteraar veranderen niet, maar het gedrag en de wijze van mediaconsumptie wel. Wel zien we een verschuiving naar online luisteren en online video consumptie. 538-fans bepalen steeds vaker zelf waar en wanneer ze intunen en nu steeds meer gebruikers onbeperkt mobiele data hebben wordt er onderweg veel meer live radio geluisterd. Met de nieuwe app biedt 538 een compleet nieuwe vorm van radio. Het is een dynamisch product dat de komende tijd doorontwikkeld wordt.‘
Beter inzicht in luistergedrag
Voor het streamen van de muziek wordt gebruik gemaakt van het Triton Stream platform wat zorgt voor een stabiele luisterervaring, beter inzicht in luistergedrag en de basis legt voor targetted audio advertising, aldus het radioconcern in een persbericht.
Belangrijk
Dit luistergedrag is voor radiozenders steeds belangrijker zo benadrukte Menno Koningsberger, directeur bij Talpa Radio, deze week. Door inzicht in het luisterprofiel van de luisteraar kan ook het reclame-aanbod worden gepersonaliseerd. “Aan de achterkant bij Talpa Radio worden die profielen verrijkt om steeds meer op de persoon te kunnen targetten.“, aldus Koningsberger deze week op BNR Nieuwsradio.
Sociale media:
538 presenteert een nieuwe en mobile first verschijningsvorm van radio. De nieuwe 538 app maakt radio on demand: https://t.co/r1yRlBkgmC pic.twitter.com/HvmYHeU40P
— Talpa Radio (@TalpaRadio) October 6, 2017