Nieuwe media-evenement in Hilversum: Dutch Media Week

Mediastad Hilversum maakt de komende week kennis met een nieuwe media-evenement in de stad, de Dutch Media Week. De week gaat morgen, woensdag 31 augustus van start.

Media in alle facetten

Tijdens deze Dutch Media Week worden media in al hun facetten belicht: van print tot internet. Tijdens deze week vinden zowel activiteiten plaats voor professionals als het grote publiek. Zo is er voor gemeentebestuurders en beleidsmakers donderdag 1 september een congres over ‘het belang van de (streek)omroep voor de democratie’. Op donderdag 1 september is er ook een iMMovator Cross Media Café en wordt een Media Diamant uitgereikt, een prijs voor medewerkers die zich achter de schermen onderscheiden in hun vak.

Drones

De consument kan op zaterdag 3 en zondag 4 september smullen van demonstraties en races met drones tijdens het Dutch Drone Festival, dat dit jaar voor het eerst plaatsvindt. Het festival opent vrijdag 2 september met een groot congres over drones voor (media)professionals en andere geïnteresseerden. Daar spreken drone-experts en wetenschappers over de maatschappelijke ontwikkelingen van drones. Op zaterdag en zondag kan het grote publiek kennis maken met drones ,,We houden dan drone-races en demonstraties in Studio 22, de grootste van Europa’’, vertelt Jeroen Illy van organisator The Broadcaster. ,,Daarnaast bieden we de mogelijkheid om zelf met een drone te vliegen.’’ ,,Verder laten professionele vliegers zien wat je kunt doen met de drones. Er wordt gevlogen met allerlei soorten drones: de bekende quadcopters, maar ook microdrones, hexacopters en racedrones’’, aldus Illy, die samen met Events in Business het event organiseert. Meer informatie over dit festival via de website.

Open Studio Dagen

Op 3 en 4 september zijn de Open Studio Dagen. Dan gaan voor het negende achtereenvolgende jaar de radio- en tv-studio’s open voor het grote publiek en kan iedereen een kijkje achter de bekende schermen nemen. Dit jaar is de opzet van het event groter dan ooit. Zo zijn er onder meer rondleidingen door studio’s, optredens, meet & greets, workshops autocue lezen, presenteren en deejayen, VR Experiences, bekende dj’s en kan men genieten van het uitzicht vanaf de tv-toren.

Op de laatste dag van Dutch Media Week, dinsdag 6 september, vindt in het Hilversumse Raadhuis een symposium plaats over digitale buitenreclame en omgevingskwaliteit. Meer informatie over de Dutch Media Week via de website van het evenement.

Tags voor dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.