Nieuwe reclamecampagne voor DAB+ van start

Digital Radio NL is van start gegaan met een nieuwe reclamecampagne voor de promotie van DAB+ in Nederland. Voor de nieuwe campagne is onder andere een televisiecommercial opgenomen waarin bekende radio-DJ’s een belangrijke rol spelen.

DAB+

De slogan van de nieuwe campagne is “DAB+, het nieuwe geluid van radio“. In de nieuwe commercial zijn bekende DJ’s te zien als Gerard Ekdom (Radio 10), Marieke Elsinga (Qmusic), Willemijn Veenhoven (NPO Radio 1), Jeroen van Inkel (NPO Radio 5) en Ruud de Wild (NPO Radio 2).

Digital Radio NL

Digital Radio NL is is het samenwerkingsverband van publieke- en commerciƫle radiozenders met als doel de Nederlander op de hoogte te brengen van de voordelen van digitale radio via de ether (DAB+). Zowel landelijke als regionale (commerciƫle) omroepen participeren in Digital Radio NL. De organisatie beschikt ook over een website met meer informatie over digitale radio via de ether.

Toekomst: van FM naar DAB+

Steeds meer nieuwe auto’s worden standaard geleverd met een digitale radio en de bedoeling is dat in de toekomst de FM wordt uitgeschakeld en DAB+ de opvolger is van analoge radio. De verwachting is echter dat het uitschakelen van FM niet voor 2027 gaat plaatsvinden.

Video:

Tags voor dit artikel