Peter van der Vorst nieuwe Directeur Content en Marketing bij RTL

De functie Directeur Content en Marketing bij RTL wordt per 1 maart wordt ingevuld door Peter van der Vorst. Hij wordt eindverantwoordelijk voor alle vormen van content op de zenders en digitale consumentenplatformen van RTL, zoals RTL XL en Videoland. Dit bericht het mediabedrijf vandaag in een persbericht.

Galjaard

Onder zijn verantwoordelijkheid valt ook de marketing van de content. Van der Vorst volgt hiermee Erland Galjaard op die naar Talpa is vertrokken.

“Eer en uitdaging”

Peter van der Vorst: “Het is een enorme eer én uitdaging om in deze turbulente mediatijden inhoudelijk verantwoordelijk te zijn voor alle zenders en online platformen, waaronder Videoland. Ik verheug me op de samenwerking met het geweldige content-team. Ik geloof dat we samen nog beter kunnen inspelen op de behoeftes van de Nederlandse kijker.

Activiteiten

Vanaf 1 maart start Van der Vorst in zijn nieuwe rol bij het mediabedrijf. Zijn activiteiten voor zijn productiehuis Vorst Media bouwt hij in de loop van het jaar geleidelijk af. Vanaf 1 januari 2020 gaat hij fulltime aan de slag in zijn nieuwe functie en stopt hij als presentator en producent.

Tot die tijd blijft hij in 2019 bij RTL 4 te zien als presentator van ‘Van der Vorst Ziet Sterren’, ‘Married at First Sight’ en ‘Verslaafd’. Ook blijft hij de rest van dit jaar verbonden aan RTL Boulevard, waaraan hij al sinds de start in 2001 zijn bijdrage levert.

Tags voor dit artikel