Verzekeringsmaatschappij Centraal Beheer adverteert met haar huidige ‘InruilDeals’ campagne tegelijkertijd op reclamemasten langs de snelweg en de radio.
Slimme koppeling
Door een slimme koppeling van technologieën wordt er tijdens een radiocommercial een signaal afgegeven naar digitale reclame masten, waar vervolgens de boodschap van Centraal Beheer gelijktijdig zichtbaar is. Exploitant van de reclamemasten is OOHA Media. De exploitant heeft diverse reclamemasten met beeldschermen langs de snelwegen in Nederland staan.
“Grote stap”
Kim van den Broek (Sales Manager bij OOHA Media): “In 2014 zijn wij gestart met onze eerste snelwegmast. Wij vinden dat we de kansen die het digitale te bieden heeft, met beide handen moeten aangrijpen. Een grote stap was de samenwerking met MyAdbooker, om het mogelijk te maken om onze schermen online middels automated trading in te kopen. Vervolgens kwam de vraag of het mogelijk zou zijn dit te koppelen aan een radiocampagne, en zo zijn we in contact gekomen met Mediasynced. Wij zijn verheugd dat wij deze wereldprimeur nu kunnen uitvoeren met partijen als Centraal Beheer Achmea en OMD.”
“He wat toevallig moment”
Ellen van der Horst, Communicatiemanager Centraal Beheer: “Centraal Beheer staat altijd open voor innovatieve manieren om met haar klanten in contact te komen. Met dit mediatype doen we echt wat nieuws. Tegelijkertijd te zien én te horen zijn voor automobilisten op de snelweg geeft een extra impuls aan onze geïntegreerde InruilDeals autocampagne. Het ‘…hé wat een toevallig moment…’ is verrassend en opvallend en versterkt daardoor de herkenbaarheid van deze campagne van Centraal Beheer.”
OOHA-media werkt voor het systeem samen met de leveranciers OMD en Mediasynced. De komende periode zal onderzocht worden of de techniek waarbij een visueel component aan radio wordt toegevoegd, daadwerkelijk gaat leiden tot een verhoging in campagne bekendheid en merkvoorkeur.
Tweets:
Hier zijn we #trots op. "De eerste zichtbare radiocampagne ter wereld." #reclame #radio https://t.co/oeW5G8qmHk pic.twitter.com/1hN1isjSJ5
— OOHA Media (@snelwegreclame) January 27, 2016
Zou verboden moeten worden, waar is de verkeersveiligiheid??!!