Qmusic en Talpa Network tevreden met luistercijfers

Zowel Qmusic als de radiozenders die vallen onder Talpa Network zijn tevreden met de luistercijfers. Vandaag zijn de luistercijfers over de periode mei-juni gepubliceerd door het Nationaal Luisteronderzoek.

Qmusic

Radiozender Qmusic haalt naar eigen zeggen het hoogste marktaandeel ooit in de mei/juni-meting. “In de nieuwste luistercijfermeting is Qmusic de enige grote radiozender die in de doelgroep 20-49 jaar een stijging noteert ten opzichte van zowel vorig jaar als de vorige meting. Het station groeit van 13,8% in dezelfde periode vorig jaar, naar 15,3% marktaandeel in de periode mei/juni 2019. Dit is een stijging van 11%. Ten opzichte van vorige meting groeit de zender 6%, van 14,5% naar 15,3%.”, aldus de radiozender in een persbericht.

“Trots”

Dave Minneboo, Programmadirecteur Qmusic: “We zijn ontzettend trots op deze mooie cijfers. We waren al overtuigd van de weg die we ingeslagen waren en het is goed om te zien dat de cijfers dit ondersteunen. Mattie & Marieke, Domien en de Top40 weten luisteraars aan zich te binden. En met verschillende acties, zoals onze traditionele Foute Maand, hebben we nu een recordmeting te pakken voor deze periode.”

Talpa

Ook de radiozenders die vallen onder Talpa Network (Radio 538, Sky Radio, Radio Veronica en Radio 10) behalen goede resultaten.

De vier radiozenders van Talpa Network scoren in de eerste zes maanden van 2019 een marktaandeel van 42,6% in de doelgroep 20-49 jaar. Nog nooit stonden Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica gezamenlijk zo sterk na de eerste helft van het nieuwe jaar. Precies één jaar geleden behaalde Talpa Network, Radio een marktaandeel van 40,0% over het eerste half jaar.“, aldus Talpa in een persbericht.

Tags voor dit artikel