Qmusic gaat de sales van haar digitale zenders vanaf 1 januari 2019 zelf oppakken. Volgens de radiozender bereiken deze digitale radiozenders maandelijks 2,5 miljoen luisteraars.
De Persgroep
De reclameverkoop zal plaatsvinden met behulp van de programmatic trading afdeling van moederbedrijf De Persgroep, waar ook andere merken zoals het AD, de Volkskrant en Trouw op aangesloten zijn. Dit houdt in dat adverteerders direct bij Qmusic commerciële zendtijd kunnen inkopen voor de digitale zenders.
“Real time bidding”
Rob Beijersbergen, Verkoopdirecteur Qmusic laat weten: “Doordat de kennis en expertise van online trading bij De Persgroep ruimschoots aanwezig is, wordt audio nu ook toegevoegd aan de advertentiemogelijkheden. Naast display advertising en video kunnen adverteerders nu ook radio-advertenties op basis van real time bidding inkopen. Wij zien dit als een mooie stap voor digitale audio. Rechtstreeks met onze relaties schakelen op digital biedt vele voordelen.”
Digitale kanalen
De verandering geldt voor de digitale kanalen Qmusic (hoofdkanaal), Non Stop, NonsTOP40, Foute Uur en het Qmusic themakanaal van het moment (afwisselend Top1000, Christmas of Summer). Voor de landelijke radiozender op de FM-frequentie en DAB+ blijft de huidige sales routing ongewijzigd.