In het tweede kwartaal is de radioreclamemarkt wederom fors gegroeid. De netto omzet is met 3,14 miljoen euro (+6%) toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. Dit bericht het RAB (Radio Advies Bureau) op haar website.
Zowel spot als non-spot in de lift
De spotreclameomzet stijgt met ruim twee miljoen naar 50,7 miljoen euro. Adverteerders investeren maar liefst 45% meer in branded content campagnes. De non-spotbestedingen zijn 3,6 miljoen euro, een toename van 1,1 miljoen euro ten opzichte van 2018.
“Kracht van radio”
Liedewij Hentenaar (directeur RAB): “Na het mooie eerste kwartaal met een stijging van ruim 8%, zien we nu 6% groei. Dat zijn fantastische resultaten en tonen dat adverteerders de kracht van radio (h)erkennen. Radio is het grootste overdag medium in tijd en aandacht van de luisteraars. Het speelt zich af in het hier en nu, deze actualiteit schetst een krachtig kader om je doelgroep op het juiste moment en met het juiste gevoel te bereiken.”