Talpa tevreden met luistercijfers van haar radiozenders

Talpa is tevreden over de luistercijfers van haar radiozenders over het afgelopen jaar. Dit bericht het mediabedrijf van John de Mol in een persbericht.

Marktaandeel

Het gezamenlijk marktaandeel van de zenders van Talpa Network – Radio (Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica) in de doelgroep 20-49 jaar is gestegen naar 43,1% (nov-dec ’18). Dit is het hoogste marktaandeel sinds het samengaan van de zenders.

Sinds de start van Talpa Radio in 2017 is het aandeel in de doelgroep 20-49 jaar gegroeid met 12,5 %. Tevens is het bereik gegroeid naar 7,6 miljoen unieke luisteraars (10+).

Luisterdichtheid

De luisterdichtheid (in 20-49 jaar) van radio stijgt met 2% ten opzichte van nov-dec ‘17, er wordt dus meer radio geconsumeerd. “En binnen deze groeiende markt doen de radiozenders van Talpa Network het beter met een stijging van 7% luisterdichtheid.“, aldus het bedrijf.

Radio 10

Vooral Radio 10 laat in 2018 een forse groei zien. Noteerde de radiozender in de meting november/december in 2017 nog een marktaandeel van 7,8 procent, afgelopen meetperiode was dit 9,9 procent. In de meetperiode oktober/november noteerde de radiozender een marktaandeel van 10,1 procent.