Twee miljoen kijkers voor winnende Max Verstappen op Ziggo Sport

Bijna 2 miljoen Nederlanders hebben zondagavond Max Verstappen de Grand Prix van Mexico zien winnen op Ziggo Sport of Ziggo Sport Totaal.

Kijkcijfers

Ziggo Sport is de sportzender die zonder meerkosten kan worden bekeken door alle abonnees van kabelaar Ziggo met digitale televisie. Uit de kijkcijfers van vandaag, die zijn samengesteld door de Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat 1,378 miljoen Nederlanders de wedstrijd via deze zender hebben gezien.

Marktaandeel

Met deze kijkcijfers behaalde de televisiezender rond dat tijdstip een marktaandeel van 17,8 procent. Gedurende de hele dag behaalde de televisiezender een marktaandeel van 8,3 procent. Hiermee behaalde de televisiezender een hoger marktaandeel dan RTL 4 (6,2 procent) en SBS 6 (6,8 procent). Naast de Grand van Mexico was ook de Spaanse voetbalklassieker FC Barcelona – Real Madrid te zien via deze televisiezender.

Ziggo Sport Totaal

Formule-liefhebbers die geen abonnement bij Ziggo hebben kunnen de wedstrijd onder andere bekijken via betaalzender Ziggo Sport Totaal of het Duitse RTL Television. Ziggo Sport Select, de televisiezender waarop de race werd uitgezonden, trok gisteravond tijdens de race meer dan 500.000 kijkers volgens de gegevens van Stichting Kijkonderzoek.

Winst

Max Verstappen startte gisteren als tweede in de Grand Prix van Mexico maar kon al vrij snel aan kop gaan rijden. Verstappen won uiteindelijk de wedstrijd na 71 ronden met ruime voorsprong. Lewis Hamilton heeft gisteren zijn wereldkampioenschap veilig gesteld.

Sociale media: