Kabelaar Ziggo had in het derde kwartaal meer last van concurrentie van KPN bij de verkoop van Alles in één-bundels en in mindere mate van T-Mobile en Vodafone. Dat zei topman Bernard Dijkhuizen van Ziggo vrijdag in een toelichting op de derdekwartaalcijfers die vandaag zijn bekend gemaakt en waarover website NU.nl bericht. Het aantal klanten met Alles in één-bundels groeide in vergelijking met het vorige kwartaal toch nog met 1,5 procent en in vergelijking met een jaar geleden zelfs met 12,1 procent. Bijna de helft van de Ziggo-klanten heeft zo’n Alles-in-één bundel. Het aantal internetklanten nam in een jaar tijd met 6,5 procent toe.
Ziggo handhaaft de verwachting van een groei in de omzet en het bedrijfsresultaat (ebitda) dit jaar. Het bedrijfsresultaat zal waarschijnlijk uitkomen rond de huidige analistenverwachting van 887 miljoen euro, ten opzichte van 835 miljoen euro vorig jaar. De omzet groeide in het derde kwartaal met 1,2 procent op jaarbasis tot 380 miljoen euro. Het ebitda-resultaat steeg met 8,1 procent tot 227 miljoen euro. De schuld bleef ongeveer gelijk ten opzichte van het tweede kwartaal, op 3 miljard euro.
Ook de Video on Demand dienst liet goede cijfers zien: een stijging van 140 procent aldus Emerce.nl
Alle cijfers vind je hier: https://www.ziggo.com/nl/pers/persberichten/60,2892/ziggo-derde-kwartaalcijfers-2012/
(via oa NU.nl/Emerce)