1,5 miljoen kijkers voor Max Verstappen, 121.000 voor Remy Bonjasky

Ruim 1,5 miljoen Nederlanders hebben zondagavond op Ziggo Sport de coureur Max Verstappen de Grand Prix van Mexico zien winnen. De kickbokswedstrijd tussen Remy Bonjasky en Melvin Manhoef op SPIKE trok heel wat minder kijkers: 121.000 Nederlanders keken naar het gevecht. Dit blijkt uit gegevens van de Stichting KijkOnderzoek.

Ziggo Sport

De Formule 1 Grand van Mexico werd zondagavond door 1.524.000 Nederlanders bekeken via de sportzender Ziggo Sport. De sportzender die zonder meerkosten voor alle abonnees van kabelaar Ziggo is te zien behaalde daarmee een marktaandeel van bijna 20 procent. De uitzending heeft hiermee de 3e plaats behaald in de Kijkcijfer Top 25.

Daarnaast was de race, die door Nederlander Max Verstappen werd gewonnen, ook te zien via betaalzender Ziggo Sport Totaal en een aantal buitenlandse zenders. Deze cijfers worden echter niet gemeten door de Stichting KijkOnderzoek.

SPIKE

Op de televisiezender SPIKE was zondagavond het kickboks-evenement WFL Final 16 te zien. Dit evenement werd rechtstreeks uitgezonden door de televisiezender. Tijdens dit evenement in Almere was ook de wedstrijd te zien tussen Remy Bonjasky en Melvin Manhoef. Gemiddeld keken er gedurende de avond 121.000 Nederlanders naar dit programma. Maandagavond om 22.00 uur zijn de hoogtepunten van WFL The Final 16 nogmaals te zien op SPIKE.

Sport

Ook het voetbal uit de Eredivisie trok veel kijkers zondag. NOS Studio Sport Eredivisie op NPO 1 was zondagavond het best bekeken programma van de dag met 2.236.000 kijkers. Ook Studio Sport (1.129.000) en de 1000 meter bij de NK afstanden (1.029.000) eindigden op respectievelijk de zesde en achtste plek in de top tien.

Sociale media: