De RadioDag is dè Nederlandse radiovakdag, waar nieuwe talenten inspiratie krijgen van ervaren professionals. Tijdens de tweede editie op 15 november in Theater Gooiland in Hilversum geven personalities van landelijke zenders opnieuw masterclasses en workshops. Ook is er een panel met directeuren van landelijke stations èn een keynote door de baas van Frankrijks nummer 1 hitradio, NRJ.
Er loopt in Nederland veel radiotalent rond – niet alleen bij de landelijke zenders, maar vooral ook bij de vele regionale en lokale stations. Stichting De RadioDag wil hen in contact brengen met de professionele radiobranche en zo bijdragen aan het ontwikkelen en stimuleren van dit talent. Het programma van de 2012-editie wordt geopend door Gerard Ekdom (3FM) en biedt inzichten voor elke radiodiscipline.
Zo zijn er workshops over vaardigheden als presenteren, nieuwslezen en voice-overs inspreken en masterclasses op het gebied van onder meer ochtendshowproductie, zenderpositionering, audiovormgeving en ‘social radio’. Ook worden de geheimen onthuld achter het succes van NRJ – Frankrijks best beluisterde ‘Hit Music Only’ station èn een wereldwijd multimediamerk.
Trainingen worden gegeven door o.a. Rob Stenders (3FM), Wouter van der Goes (Q-music), Jeroen Kijk in de Vegte (Radio 6), Niels Hoogland (Sky Radio Group), Marc Adriani (BNN), Hannelore Zwitserlood (538 Groep) en Diederick Huizinga (PURE Jingles). Radiogoeroe Leo van der Goot leidt een panelsessie met directeuren van grote Nederlandse zenders en keynote speaker Gaël Sanquer vertelt over het succesverhaal van NRJ.
De RadioDag 2012 vindt plaats in Theater Gooiland in Hilversum – evenals de Gouden RadioRing-uitreiking, later die dag. Bezoekers van De RadioDag kunnen ook het Gouden RadioRing Gala van dichtbij meemaken en daarna genieten van een bruisende afterparty. De RadioDag 2012, for the love of radio!
Meer lezen en aanmelden is mogelijk via www.deradiodag.nl. Kans maken op gratis kaarten kan door het ‘liken’ van de fanpage op www.facebook.com/deradiodag. Verder is het event te volgen via Twitter: www.twitter.com/deradiodag en kan worden meegepraat via de hashtag #RadioDag.
Stichting De RadioDag is een samenwerking tussen de OLON en VHU Europe, met medewerking van o.a. AVRO, BNN, 3FM, 538 Groep, Sky Radio Group, Q-music, KX Radio en de gemeente Hilversum.