Eredivisie Media & Marketing en Beeld en Geluid breiden samenwerking uit

Per 1 juli breiden het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid en Eredivisie Media & Marketing (EMM) hun samenwerking verder uit.

EMM

In 2008 is Eredivisie Media & Marketing (EMM) opgericht door de 18 Eredivisieclubs en Endemol, ter exploitatie van de collectieve media- en sponsorrechten van de Eredivisieclubs. Nadat de KNVB zich daarbij voegde in 2010, werd FOX Networks Group in 2012  partner van het initiatief.

FOX Sports

Naast het archief van de wedstrijden uit de Eredivisie en Eerste Divisie krijgen per 1 juli ook de overige FOX Sports uitzendingen (bijvoorbeeld De Tafel van Kees en De Eretribune) een plek in het archief. Beeld en Geluid maakt deze content toegankelijk via zijn nieuwe dienst DAAN (Digitaal Audiovisueel Archief Nederland), de hoogst mogelijke standaard in digitale content archivering.

DAAN

EMM en de afzonderlijke clubs uit de Eredivisie en Eerste Divisie krijgen binnen DAAN een volledig eigen werkomgeving. Beeld en Geluid continueert ook de centrale afhandeling van licenties met betrekking tot zakelijke aanvragen voor het beeldmateriaal.

“Trots”

“Wij zijn ongelooflijk trots dat Eredivisie Media & Marketing hun fantastische archief verder bij ons uitbreidt. Met onze nieuwe archiefdienst DAAN is het nationale clubvoetbal bij ons in zeer goede handen.“, aldus Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid

Sociale media:

 

Tags voor dit artikel