De sportzender Eurosport noemt zich vanaf vandaag ‘Home of the Olympics’ in Europa. Hiervoor is vandaag een speciaal logo onthuld op de sportzender.
Logo
In het nieuwe Olympische Spelen logo zijn twee iconen verenigd – Eurosport en de Olympische ringen. Ook is er een erepodium in te zien, dat symbool staat voor de uitstekende sportprestaties en voor het doel waar sporters overal ter wereld van dromen.
Onthulling
Het logo wordt vandaag, 1 januari is vandaag tijdens de uitzending van Millions of Journeys, One Destination onthuld. Millions of Journeys, One Destination laat de weg zien die twee sporters hebben afgelegd van hun jeugd tot aan hun belangrijke wedstrijden. Het maakt duidelijk hoeveel toewijding er nodig is en hoeveel tegenslagen er moeten worden overwonnen om te kunnen winnen en een Olympiër te worden.
Vierschansentoernooi
Millions of Journeys, One Destination is voorafgaand aan het legendarische ‘Vierschansentoernooi’, de FIS World Cup-schansspringwedstrijd dat in Duitsland plaatsvindt, te zien. Het evenement is onderdeel van de honderden uren live-verslagen van World Cup- en WK-wintersportwedstrijden op Eurosport, waarbij sporters worden gevolgd tijdens hun weg naar PyeongChang 2018.
“Home of the Olympics”
Alco de Jong, VP Country Manager Discovery Networks Benelux: “Het merendeel van de sporten die Eurosport uitzendt zijn Olympisch, zowel de winter- als de zomersporten. Na Home of Cycling, Home of the Winter sports en met de toevoeging van Grand Slam Wimbledon dit jaar, zijn we nu ook Home of Tennis. Het nieuwe jaar kan niet beter starten dan vertellen dat we ook in Nederland de nieuwe thuisbasis zijn van de Olympische Spelen”.
Deal met NOS
Discovery Communications en Eurosport hebben de exclusieve multimediarechten gekocht voor 50 landen en gebieden in Europa voor de Olympische Spelen van 2018 tot en met 2024, zoals in juni 2015 samen met het Internationaal Olympisch Comité is aangekondigd. In Nederland zullen deze Olympische Spelen naast Eurosport ook gedeeltelijk door de NOS worden uitgezonden. Hiervoor hebben de NOS en Eurosport / Discovery Communications een deal gesloten.