Luistercijfers: “Hoogste marktaandeel ooit voor Qmusic”

De commerciële radiozender Qmusic heeft met een marktaandeel van 16,1 procent in de doelgroep 20-49 jaar het hoogste marktaandeel ooit behaald. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van het NLO/GfK, over de periode september-oktober aldus de radiozender in een persbericht.

Stijging met 11 procent

Ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden in de doelgroep 20-49 jaar groeit het marktaandeel van de zender met 11 procent. In de doelgroep 20-34 jaar groeit Qmusic in een jaar tijd eveneens met 11 procent, naar een marktaandeel van 20,6 procent en is daarmee marktleider.

Best beluisterde ‘office hours’

Binnen de doelgroep 20-49 jaar is Qmusic met een marktaandeel van 17,8 procent marktleider in de ‘office hours’. Qmusic is hiermee de best beluisterde zender van Nederland tussen 10.00 en 16.00 uur aldus de radiozender.

Mattie & Wietze

Met een wekelijks bereik van bijna 1,4 miljoen luisteraars, behaalden ook Mattie & Wietze met hun ochtendshow een recordmarktaandeel van 15,7 procent. Dit is een stijging van 5 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden (20-49 jaar, ma-vr, 06.00-09.00).

Luistercijfers

In de luistercijfers over de doelgroep 10+ behaalde de radiozender in de periode september/oktober een marktaandeel van 10,1 procent. Dit is een stijging van 0,5 procent ten opzichte van de vorige periode. In dezelfde periode vorig jaar behaalde de radiozender een marktaandeel van 9,9 procent.

Afbeelding:

qmusic_cijfers

 

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.