Kort medianieuws 13 oktober 2011

kranten

  • News Corp, het mediabedrijf van Rupert Murdoch, is na het afluisterschandaal bij tabloid News of the World opnieuw in opspraak. De Europese uitgever van de Wall Street Journal, Andrew Langhoff, is opgestapt na een intern onderzoek naar een dubieuze deal met een in Nederland gevestigd bedrijf.  Dat heeft de Europese editie van de krant vandaag gemeld. Lees verder.
  • Het EenVandaag Opiniepanel gaat onderzoeksresultaten delen met regionale omroepen. Dat maakte de TROS vandaag bekend. Het panel bevraagt wekelijks circa 23.000 leden over allerlei actuele kwesties en telt ruim 40.000 deelnemers vanuit het hele land. Lees verder.
  • Nederlandse telecomproviders willen met Blackberryproducent Research in Motion (RIM) spreken over de mogelijkheden om klanten te compenseren voor de langdurige storing in het internetverkeer. Dat bleek donderdag uit reacties van KPN, Vodafone en T-Mobile.Lees verder
  • Het dagblad France Soir zou van plan zijn om als eerste Franse krant de papieren editie geheel af te schaffen en alleen nog online te verschijnen. Lees verder..
  • De reclamecampagne van het wasmiddel Robijn (Want wat mooi is moet mooi blijven) is vandaag onderscheiden met een Gouden Effie. De reclameprijs voor meest effectieve reclamecampagne werd uitgereikt in Escape in Amsterdam, samen met vier Zilveren en tien Bronzen Effies. Lees verder.
  • De Vlaamse openbare omroep zal op 25 oktober op de VRT-taaldag voor het eerst de Grote Prijs Jan Wauters uitreiken. De prijs gaat naar een Vlaming die zich excellent in het Nederlands weet uit te drukken, zo meldt de VRT woensdag. Lees verder.