Kort medianieuws: L1, Lijbrandt, Fiber, Persgroep en meer

Kort medianieuws met aandacht voor L1, Lijbrandt Telecom, Fiber, Persgroep en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland.

  • Een meerderheid van het Limburgs Parlement wil dat de bezuiniging van zeventien miljoen op de regionale omroepen, waaronder L1, wordt teruggedraaid. Lees verder
  • TV- en internetprovider Lijbrandt Telecom stopt in Hillegom en gaat per 1 januari verder als KPN. Dat hebben de cliënten van Lijbrandt per brief te horen gekregen. Reden is een zakelijke beslissing van KPN dat al het moederbedrijf was van Lijbrandt. Lees verder
  • Per 1 januari 2017 wordt Erik Roddenhof (44) de nieuwe CEO van de Persgroep Nederland. Hij treedt dan ook toe tot de raad van bestuur. De huidige CEO Frits Campagne (60) blijft actief als voorzitter van de raad van bestuur. Roddenhof neemt alle dagelijkse operationele verantwoordelijkheden van het bedrijf op zich. (Persgroep)
  • Een machtig aandeelhouder wil dat de Amerikaanse mediabedrijven CBS en Viacom samengaan. Tien jaar geleden gingen de bedrijven nog uit elkaar Lees verder
  • Binnenkort kan er in heel het centrum van Alphen aan den Rijn gratis gebruik worden gemaakt van een wifi-internetverbinding. Inloggen is niet nodig. Gebruikers van het netwerk komen automatisch op een startpagina waar ook verschillende activiteiten en evenementen op te vinden zijn. Lees verder
  • Filelezer Antoine van Schie is gisternacht overleden. Antoine werd woensdagochtend, tijdens zijn dienst, onwel en is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis. Daar lukte het zijn toestand te stabiliseren. Gedurende de nacht ging het plotseling en onomkeerbaar slechter. Lees verder
  • De telecomaanbieder Fiber Nederland heeft al 24 uur te kampen met een netwerkstoring. De oorzaak en omvang van de storing zijn niet bekend. Deze begon woensdag en is voor een onbekend aantal klanten nog steeds niet opgelost. Lees verder
  • De netto mediabestedingen in Nederland zijn in de eerste zes maanden van 2016 met 4% gegroeid tot 1,86 miljard euro. Dit is een toename van 72 miljoen euro. De mediabestedingen in radio zijn echter gedaald blijkt uit het ‘Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2016’ van Nielsen. Lees verder
  • Het RTL-programma Koffietijd wordt vanaf 2018 op een nieuwe locatie opgenomen. De makers nemen dan hun intrek in een nog te bouwen nieuw hoofdkantoor van De Postcodeloterij op de Zuidas in Amsterdam. Lees verder
  • Muziekdienst Spotify zou op het punt staan om zijn concurrent SoundCloud te kopen. Dat meldt de Financial Times op basis van bronnen die bekend zijn met de onderhandelingen Lees verder
  • Bezorgdienst Picnic trekt het filmpje met een lookalike van Max Verstappen terug, nadat bleek dat het management van de F1-coureur de inhaker op een reclame van Jumbo niet kon waarderen. Lees verder

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.